top of page

Voleiul feminin a crescut în 4 ani cât alte sporturi în 20 de ani.


"Cine face sport de performanță este bine să fie elev la un liceu sportiv" Locul al-II-lea la Cadete, feminin și locul al-III-lea la Speranțe, masculin, la campionatele naționale de volei în 2015, pentru Colegiul Tehnic Feroviar “Mihai I” București. Echipa feminină de volei a Colegiului Tehnic Feroviar “ Mihai I” București a reușit ca în cei 4 ani de la înființare să urce rapid în ierarhia voleiului național, ajungând, în anul 2015, la titlul de vicecampioană natională la Cadete.

Școala și sportul merg mână în mână în acest Colegiu, iar rezultatele nu au întârziat să apară. “Cine face sport de performanță chiar are nevoie, sau este mai bine, să fie elev la un liceu cu profil sportiv.“ ne-a declarat dl. profesor Cristian Bebe, directorul Colegiului Tehnic Feroviar “ Mihai I” București.

Așa este și cazul a doua voleibaliste de succes ale liceului. Simona Bebe și Gabriela Gheorghe au 18, respectiv 17, ani și au cochetat dintotdeauna cu sportul. Simona a practicat, înainte de volei, karate și atletism, iar Gabriela dansuri. În niciuna dintre aceste activități nu s-au regăsit, dar când au descoperit voleiul, în urmă cu 7 ani, s-au dedicat serios acestui sport.

Gabriela Gheorghe: "Voleiul este tot, îmi ocupă tot timpul și nu mi-aș vedea viața fără el." Simona Bebe: "Având în vedere că îmi ocupă tot timpul, pot spune că înseamnă destul de mult pentru mine și îmi place să îl practic."

Si, cum era normal, munca lor este răsplatită de rezultatele bune din competițiile sportive. Fetele sunt vicecampioane naționale la volei, dar nici la școală nu se lasă mai prejos. Chiar dacă orele de antrenament sunt lungi și obositoare și necesită toata atenția lor, Simona și Gabriela sunt premiante. Simona Bebe: "Am luat premiul I anul trecut, am fost șefă de promoție, particip și la olimpiade și concursuri școlare."

Tratăm fiecare meci ca pe o finala."

Mâna de fier din spatele succcesului poartă, pentru Simona și Gabriela un nume: Claudiu Simion. El este antrenorul care are grijă ca fetele să fiemereu motivate și le dă sfaturi înainte de fiecare meci. Gabriela Gheorghe: "Ne încurajează și ne spune să fim atente, să nu facem greșeli prostești, să tratăm fiecare meci ca și cum am fi într-o finală."


Și chiar dacă rezultatele muncii de antrenor se văd prin diplomele obținute de echipa de volei la competițiile sportive la care a participat, Claudiu Simion are un mare regret:

"Viitorul nu sună chiar atât de bine, pentru că din urmă nu mai vin nici profesori specializați în volei. Față de anul în care am dat eu titularizarea și eram 2-3 pe un loc, anul acesta a fost un singur participant.“

O mare problemă o reprezintă și interesul tot mai scăzut al tinerilor către sport, nu neapărat către volei”, ne mai povesteste...

"Sportul în primul rând îi educă și îi dezvoltă; decât să stea în fața calculatorului sau în fața blocului în diferite anturaje, mai bine să fie aduși 2-3 ore la sport, nu neapărat volei." "După juniorat mă retrag din volei."

Probabil că acesta este și motivul pentru care cele doua fete, Simona și Gabriela, deși au rezultate excepționale în volei, nu vor să continue pe mai departe cu acest sport. Simona Bebe: "Vreau să îmi termin junioratul și apoi nu o să mai continui cu voleiul. Am să mă duc la facultate în străinătate." Gabriela Gheorghe: "Nu vreau să continui cu voleiul, termin junioratul și apoi merg la UNEFS. Dacă o să mai joc la vreo echipa în Divizia B, bine, dacă nu vreau să mă fac profesoară sau antrenoare ."

bottom of page