top of page

Varó Norbert, cvadruplu campion mondial şi european la fotbal-tenis. Tânărul din Târgu Mureș pentru


"Fotbal-tenisul este spectaculos, îmbină calităţile acrobatice cu cele de control ale mingiei"


Varó Norbert a început sportul asemeni oricărui alt băiat, cu fotbalul. Tatăl lui a fost cel care i-a insuflat pasiunea pentru un altfel de joc cu mingea, o combinaţie între tenisul de câmp şi sportul rege. Iar ce l-a atras cel mai tare a fost spectaculozitatea acestui sport, foarte puţin promovat în mass-media românească.


"Când eram mic am jucat fotbal, dar totdeauna îmi plăcea să mă uit la tata când juca fotbal-tenis. El m-a îndrumat spre acest sport, cu el am început să joc. Pentru mine fotbal-tenisul înseamnă cel mai frumos şi spectaculos sport, deoarece îmbină calităţile acrobatice cu cele de control ale mingiei."



"La 16 ani am devenit pentru prima data campion national la fotbal-tenis."


La 12 ani a decis să se apuce serios de fotbal-tenis şi şi-a fixat şi o ţintă: sportivul slovac Patrick Perun (multiplu campion european şi mondial la fotbal-tenis). Iar în scurt timp au venit şi primele rezultate notabile. În doar 4 ani a devenit campion naţional.

"La 16 ani am devenit pentru prima oară campion naţional, a fost un moment plin de emoţii și un campionat foarte dificil, deoarece adversarii au fost puternici. Cea mai dragă medalie este cea de la simplu, de la ultimul Campionat European, deoarece acolo am putut conta numai pe mine, nu puteam primi ajutor de la coechipieri."


De altfel, lui Nono(n.r asa

il alinta prietenii si coechipierii) îi place cel mai mult să joace la simplu. În cei 6 ani de performanţă sportivul se poate lăuda cu o mulţime de titluri.

Pregătit de antrenorii Szilágyi Jozsef si Varó Gyula la Clubului Sportiv G.M.A. din Târgu-Mureş, Nono a devenit cel mai bun jucător din lume la categoria lui de vârstă.


"În ultimii doi ani am câştigat campionatul naţional şi Cupa României şi am fost inclus şi în lotul naţional unde, pe plan internaţional am cucerit patru titluri de campion mondial şi patru de campion european la probele simplu, dublu, triplu Juniori şi la triplu U21 (n.r. sub 21 de ani) mix." Iar planurile lui Norbert nu se opresc aici.

Vrea să ajungă în lotul de seniori al României şi să își facă ţara şi familia mândre de rezultatele lui. Iar pentru a-şi atinge visul mai are de trecut un hop...

"Pentru anul viitor (n.r. 2016) vreau să particip la Campionatul Mondial, să îmi îmbunătăţesc calităţile, că da, pot emite pretenţii de a prinde şi lotul naţional de seniori."

După ce ne-am lămurit cu performanţele pe care le are pe Varó Norbert l-am rugat să facă un exerciţiu de imaginaţie şi să se privească în viitor, dar şi în trecut.

Răspunsul a fost la fel de ferm în ambele cazuri:


"1. Dacă ar fi să poţi alege acum să faci alt sport care ar fi?

"Tot fotbal-tenis aş alege pentru că îmi place foarte mult să joc şi văd multe posibilităţi."

"2. Având în vedere că eşti în clasa a XII-a ce ţi-ai propus să faci mai departe?"

"Pe plan şcolar, vreau să continui cu o facultate de informatică, deoarece studiez la profil de mate-info şi îmi place foarte mult. Consider că am o gândire logică ce m-ar ajuta să-mi formez o carieră profesională şi în acest domeniu."


Îi urăm succes lui Nono și il așteptăm în 2016 cu încă un titlu mondial.

bottom of page